Friday, September 24, 2010

To Jesse



Inspired by Before Sunrise. A movie by Richard Linklater.
Inspirado por Antes do Amanhecer. Um filme de Richard Linklater.


I know that we decided not to write,
But my silly head wants it;
We decided not to call in a while
However it's all I can think.


Jesse, oh Jesse boy from the United States,
I never thought I could fall,
Fall in love with someone who isn't French,
Not once I felt this way.


My grandmother says I am such a dreamer,
Of believing we will meet again;
We are not saints nor even two sinners,
So surely we will make it.


Three weeks passed by since we first met,
I am madly counting the hours;
In less than six months we will meet,
I am madly counting these minutes.


From Celine to Jesse.



Eu sei que decidimos não escrever,
Mas a minha cabeça tola quer;
Decidimos não ligar por um tempo,
Entretanto é tudo o que penso.


Jesse, oh menino Jesse dos Estados Unidos,
Eu nunca pensei que pudesse cair,
Cair de amores por um alguém que não é Francês,
Nem ao menos uma vez me senti assim.


Minha avó diz que sou tão sonhadora,
Em acreditar que nos veremos novamente;
Nós não somos santos e nem mesmo pecadores,
Então com certeza iremos.


Três semanas se passaram desde que nos encontramos,
Estou loucamente contando as horas;
Em menos de seis meses nos encontraremos,
Estou loucamente contando esses minutos.


Mariana Dablemont
Feb 18 2009

1 comment: